Saturday 22 February 2014

INDAHNYA BERSAHABAT , UKHUWAH YANG DIKENANG versi IHSAN

3.25pm
23/2/2014

Bersukan n bersenam , rutin harian kami semenjak semester 1 hinggalah ke semester 4 ni , ukhuwah dipadang juga amat penting bagi kami , ad lah juga antara kami yang rapat start bersama2 menyepak bola , belajar sepa bola dari sifu JIHAD ROSLI aka RONALDO , bakat2 kami bukan sahaja dpt merapatkan ukhuwah antara kami , malah sekaligus mengharumkan nama UNIVERSIITI MALAYA NILAM PURI , bumi yg penuh barakah , insha Allah

- MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA -




Terkenang setiap kali aku bangun untuk turun solat Subuh , Zohor , Asar , Magrib n Isyak , pasti aku akan singgah sebentar menjenguk sekaligus mengajak Ihsan dan roomatenye ( Mujahid Rahim ) untuk sama2 solat berjemaah , namun ape yang aku lalui harini sangat pedih dan sakit apatah lagi kami tidak akan melalui saat2 seperti ini lagi pada masa akan datang , struktur2 bangunan di tempat baru kami akan menyukarkan pergerakan kami , tidak seperti di Nilam Puri . Ukhuwah yg terbina Insha Allah akan kita kekalkan .

Perasaan sedih itu mula menyelubungi diri bila aku memeluk erat tubuh Ihsan saat dia mulai bersalaman denganku , yg mampu untuk aku ucapkan hanyalah
" jaga diri baik2 San , jaga Shu baik2 , aku sayang ko Ihsan , maaf salah silap , terima kasih atas segalanya "
Dia pemimpin yg baik , bersederhana , penyabar , menghormati org lain , berterima kasih n lain2 , terima kasih sahabat atas segalanya sahabat ,


Sedih itu nikmat untuk kite coz dg sedih kita akan lebih menghargai rakan2 kite , susah senang bersama selama ini xkan aku lupekan kawan2 , 

No comments:

Post a Comment