Saturday 22 February 2014

INDAHNYA BERSAHABAT , UKHUWAH YANG DIKENANG

Berkawan sejak second day kt Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya Nilam Puri , mule kenal time kiteowg duduk2 kt court futsal , tanya2 nama , xsangka pulak dapat 1 kelas dgn die ,  kepulangan die ke Negeri Sembilan adalah 1 kehilangan n permulaan kepada hari2 sedih aku di sini , semoga Allah meletakkan kau n Aku n sahabat2 lain dalam 1 naungan persahabatan yg kenal insha Allah

- KAMARUL AKMAL -

Dia adalah orang first yg aku tegur di UM nilam puri , first tegur aku pasti die seorang yg gangster time sekolah dlu , bile dh rapat die seorang yg penyabar dan baik hati n kelebihan dia adalah seorang yg kuat bertanya untk sesuatu perkara secara detail , perwatakan sederhana inilah yg tlh membuatkan aku selesa bergaul dengannya , walaupun xserapat adik beradik tp hati ini pasti akan merinduimu

- MUJAHID RAHIM -

Seorang yg berjiwa n berhati mulia , handal bermain bola sepak , HERO dipadang n di court futsal , kami mulai berkenalan semenjak kami terpilih sebagai 1 kumpulan time minggu suai kenal dahulu , tetapi kami dipisahkan coz berlainan majmuah , namun di asrama al ghazali ttp kami rapat , ukhuwah itu xkan terpadam insha Allah ,
- RUSYDI RIMLI -

Yang senyum buat2 tu pulak budak bawah kami , kami start rapat sejak pergi ke SUKMUM di UMKL , ukhuwah itu dimana-mana sahaja , semoga dipermudahkan segala urusan ye

Ni pulak sahabat aku yg paling penyabar , merangkap masul ( ketua ) aku , seorang yg selamba n ceria , tidak mudah marah , prihatin , rajin n so on , malam ni kiteowg belaja untk subjek TASAWUR , yg aku igt sebelom si Fuad ni keluar lepak tmpt aku belaja die tegur aku , " jihad buat apa kt belakang tu sesorang , bahaya " , 5 minit kemudian die pulak keluar , tmpt bahaya gak die lepak ngn aku , syg sgt kt ko n hope dpt kite bertemu lagi ,
harap ko gt Fuad kenangan ni Fuad ,

- FUAD ROZIB -

Mamat Hero ni pulak antara sahabat yg plg aku rpt kt Um Nilam Puri ni , jam menunjukkan pukul 1.48 pm 23/2/2014 , time ni aQ sibuk update blog sementara tunggu Iqamat dilaungkan , Ku syafiq saat ni keluar , kami kenal dah lama cuma xserapat skrg , ami juz kenal nama , perkara utama yg buat kami rapat adalah disebabkan SONY XPERIA GO die , soh jualkan tp xjd pulak , geram aku , tp sebab tu gak aku rpt ngn die , Iqamat dah , solat jap ,
selesai suda solat , jemaah xramai coz ramai dah balik ,  2,03 pm sambung ,
Air mata aku n Ku Syafiq seolah2 bertanding selepas sorg demi seorang kawan rapat kami pulang ke kampung , 7 bulan bukanlah 1 masa yg pendek , ambil masa juga untk kami berkmpul semula , tambahan pulak sush untk kami berjumpa dengan suasana kami di Nilam Puri ni , ya Allah rindunye kami ,
Kenanglah aku dalam doamu Ku Syafiq , aku syg sgt hubungan persahabatan ni ,

- KU SYAFIQ -








1 comment:

  1. taqabbalallah...semoga persahabatan ini terikat kerana Allah...(y)

    ReplyDelete